onsdag 18 maj 2016

Vilken energiboost jag fått idag

Idag åkte jag in till stan för att äta lunch med min goa kollega Desiré, den bästa kollega man kan ha! Vi åkte till ett café och åt en räkmacka, supergoda är dom.


Jessica var följde också med, den bästa chef man kan ha!


Sedan följde jag med till jobbet för att hälsa på, lämna sjukintyg och fördriva tiden en stund. Hebbe fick hälsa på penionärerna och personalen. Han var saknad, det märktes. Jag träffade både personal, de som bor och även några anhöriga. Oj vad jag kände jag saknade jobbet! Och så glad jag blev när jag fick kramar av alla och de sa jag var saknad. Det kändes! En tant hon blev så glad att hon nästan började gråta, och när hon sedan fick se Hebbe blev hon ännu gladare.


Jag fick en sån fin blomma som jag ska ha på altanen och titta på när jag sitter där. Då ska jag tänka på alla mina underbara kollegor på mitt jobb!

Fick även denna fina bild, och segelbåten hade en innebörd som Desiré förklarade för mig.


"Segelbåten är en symbol för den resa du startat.
Ibland kanske det kommer att storma, men glöm då inte att det är bara du som kan styra seglet framåt. Håll då hårt!
Med båten vill vi därför nu önska dig vind i seglet. Plocka fram symbolen då det stormar som mest, för då kommer du att påminnas om att det kommer att lugna ner sig, och ingen kan styra seglet som du."

 
Då strömmade glädjetårarna. Att jag har så omtänksamma människor runt mig. Vilken energi alla ni har gett mig idag, det går inte att förklara. 

Sedan skulle jag åka och träffa mina två goa vänner Anna och Anja för äta middag. Vi skulle träffas 17.30, så jag var lite tidig. Beställde en London Pride som är en av mina favoriter. Längesedan jag druckit en god, kall öl. 


Mina vänner dök upp och vi beställde maten.


Klockan gick fort, helt plötsligt var den 21. Underbar kväll med mycket skratt och tokerier men även lite allvar. Tack mina underbara vänner för ni finns nära mig! Vilken energiboost alla ni har gett mig idag. Jag var helt slut när jag kom hem. Mycket trött men lika mycket lycklig! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar