tisdag 28 juni 2016

Första behandling med cellgift avklarad

Och än så länge känns det bara bra. Av andra påsen kunde man känna av huvudvärk och stickningar kring halsen. Jag har inte känt något än. Sedan kan man få väldigt ont i ländryggen, bra då vet jag det. Skönt att ha fått starta behandlingen, den ska ju göras!!

Mina vapendragare har jag haft med mig, surrigt som tusan. Tur maken gick iväg en sväng och hämtade ut mina mediciner, han passade på att lämna blod också.  :)

I morse var det 24 Betapred, två olika tabletter att förebygga illamående. Gruvade för denna burk med betapreden, vet ju hur speedad jag blir av 10-12 stycken. Än så länge är det inte så farligt. Sjuksköterskan sa det kommer imorgon. Hu då...

Dessa fick jag, tog tre timmar. Första såg ut som saft, kuddar lika ljust rött.

Krokade lite mössa när jag väntade.

Fick en bild på sötnöten som hejade på mormor.


Igår var det flera undersökningar, som tog flera timmar. Och de flesta timmarna var att vänta. Först var det blodprov, sedan ner en våning och kolla blodflödet i hjärtat. Här sitter vi i det väntrummet, kallt som tusan. Då vet vi att när det blir strålning då får man klä sig.

Sedan var det dags för ekg. Allt såg bara bra ut. Receptionen för ekg var ett hål i vägen. Sedan var det bara att bege sig tillbaka till Cancercentrum och träffa en trevlig läkare. Efter den dagen var jag rätt mör. Lite trött är jag nu också, så lite vila är aldrig fel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar