fredag 8 juli 2016

Minisemester i Örebro

Det är så härligt att sitta och prata med Helen. Kanske tur att hon är dålig i knät, annars jobbar hon ju bara.

Igår vaknade jag med ont i halsen. I morse med, början till att bli snorig och känner lite i ögonen. Kom på att jag måste kanske höra av mig till min sjuksköterska på onkologen då det står så i mina papper. Vid förkylningssymtom, kontakta sjuksköterska för konsultation.

Men det verkar vara ok, så länge jag inte har feber. Får jag feber då ska jag åka till akuten.

Hon frågade hur jag mår och jag mår ju bra, oförskämt bra! Berättade för henne om min ilande smärta i bäckenet jag hade i två dagar, att det hjälpte med Alvedon.


Maken och jag tar promenader med Hebbe, det är så fint här. Varmt och skönt har vi också.


Vi gjorde en utflykt en dag och gick inne i centrum. Flera timmar var vi borta. Det känner jag att jag inte riktigt har orken till. Blir trött och måste lägga mig en stund och vila. Sov nog ett par timmar. Men det gör ju inget.


Hebbe är också med på semester, och han var en hel dag i stallet och hjälpte Helen.

Imorse när jag kammade mig fick jag mycket mer går i handen än jag brukar. nu börjas det kanske, hårlossningen.


Sån här frisyr tycker min dotter att jag ska ha. Vi får väl se hur det blir med det.


Korv är så otroligt gott!! Dom som känner mig tror det har snurrat om totalt. Jag gillar ju inte korv. Det är lika med chips, också supergott nu. Gillar inte i vanliga fall.

Jordgubbar och äppeljuice går inte. Även kaffe är inte särskilt gott längre. Bara några droppar går bra. Men det får väl vara så då.

Sjuksköterskan frågade hur jag mår efter behandlingen. Jag väntar berättade hur det var. Att jag mår oförskämt bra. Och att jag är konstant sugen på något. Berättade om korv och chips, och då säger hon att det är nog något kroppen kräver.

Nu blir det lite vila för sedan ska jag och Helen på äventyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar