måndag 29 augusti 2016

Läkarbesök, hojåkning och barbarnspussar

Ikväll var jag bara tvungen ut och köra lite hoj i det fina vädret. Särskilt när jag inte vet hur jag reagerar på min nya behandling jag ska få imorgon.

Härligt blå himmel och sol, kan man annat än bli glad. Men det var bara 13 grader varmt, och en aning svalare när jag åkte hemåt senare på kvällen. Tur jag tog ullfrotté understället.


Träffade denna solstråle, tom andra gången för idag. Vi hade en trevlig stund, ja föräldrarna var också med. Dom bjöd på fika.

Jag åt en pecannötpaj med vaniljvisp. Den var dom definitivt inte snål med.

Min lilla pärla...

Jag har varit in till stan i morse också, provtagning och läkarbrsök. Mellan dessa två hann jag och Anna äta brunch på IKEA.

Frikort fick jag idag, det går ju fort när jag får betala 400 kr varje gång. Provtagningen var först, börjar alltid med att väga mig. Jag är förvånad att jag inte går upp mer då jag konstant äter. Idag hade jag tom gått ner lite. En sjuksköterska sa till mig att i min situation är det bättre att gå upp än ner.

Mina värden var bra även denna gång! Så då blir det behandling imorgon, med en ny sort. Den ger inte illamående på samma sätt som den förra. Men jag har ju inte mått illa av den. I samband med denna behandling ska jag få 80 betapred på tre dagar. Jag kan bli trött och få värk. Min onkolog sa att det kunde bero på att kroppen inte får mer kortison efter så stor dos. Då skulle jag ta ytterligare betapred, 8 st dag 1, 6 st dag 2-4 och 2 st dag 5-6. Så ikväll har jag börjat med 16 betapred.

Min sjuksköterska ringde i fredags och informerade mig om den nya behandlingen. Mycket av det hon sa har jag redan fått veta. Jag ska få kyla på händer och fötter under den timme behandlingen pågår. Detta för att minska risken att tappa naglarna. Efter behandlingen ska jag vara kvar två timmar första gången, så dom ser hur jag reagerar.

Nu ska jag försöka sova, om det går. Jag har tre grabbar som sover gott, maken, Hebbe och Hugo. Några av dom snarkar, så det blir en propp i örat och ljudbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar