lördag 6 augusti 2016

Trötthet och yrsel

Jag har världens bästa tröttkompis när jag vilar. Igår och idag har jag varit yr, drar till vänster när jag går. Inte roligt alls. Och det kommer från nacken av att jag bär en valp och ett barnbarn. Igår masserade dottern så det blev lite bättre. Idag gjorde maken en insats. Har dessutom sovit några timmar idag.

Tröttheten tycker jag kan vara jobbig. Den kommer dom ett brev på posten om jag gör för mycket. Eller om det är för mycket ljud samtidigt runt mig.

Maken har inte sett mina tröttstunder, då jag brukar ha dom när han jobbar. Trist att det var idag, hela dagen blir förstörd. Han vill göra saker och jag orkar inte riktigt.

Ont i munnen har jag också haft i några dagar, det är rätt påfrestande. För kallt att äta eller dricka är inte bra, men inte för varmt heller. Då ilar det i tänderna.

Öm mitt på huvudet är jag också, i huden. Och fryser om huvudet har jag gjort hela dagen.

Igår fick vi oss ett gott skratt. Maken provade min peruk. Min goa vän Anna och hennes sambo var hos oss och år middag. Det är så trevligt att umgås med vänner, äta lite gott och bara vara. Behöver inte vara så märkvärdigt. Det ger energi. Uppskattar det verkligen just nu.

Entrecote, klyftpotatis, sallad och rosévin, det var riktigt gott. Sedan gjorde jag irish coffe till grabbarna och kaffe Karlsson till oss brudar.

Efter att ha sovit någon timme idag hoppade jag i badet, masserade ryggen och nacken i bubbelbadet. Sedan blir det smörja med Linnex, så kanske det är bättre imorgon.

Hugo satt och pep utanför badrummet, till slut skällde han. Blev så lycklig när han fick komma in och slicka bort vattnet från min arm.

På tisdag ska jag få min tredje behandling. Gruvar lite, inte för själv behandlingen utan veckan efter. Har blivit lite tröttare efter varje behandling. Ordentlig huvudvärk en dag förra behandlingen. Men man ska inte ta ut något i förskott. Hoppas att det inte blir så.

Ja den här dagen bara försvann, inte undra på att man har fel dagar ibland. Nu blir det snarklådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar