onsdag 19 oktober 2016

Vila idag

Idag har det blivit en del vila, som förväntat. Och med bästa sällskapet Hugo. Han är för go.


På lunchen var det också vila i soffan med både Hebbe och Hugo. Dom känner på sig när matte inte är pigg, då vilar dom alltid med mig. Mat och serie på det är helt ok tycker jag.


Idag är det betapredbrännan och huvudvärken smyger sig på som jag får av betapred. Svampen har också dykt upp men inte i lika stor utsträckning, än. Tog dubbla kapslar medicin mot svamp igår och idag,  kommer nog göra det imorgon också. Kanske det inte blir i hela munnen. Flåset har varit hyfsat, tog vätskedrivande i morse. Hoppas det fortsätter så här. Men sov inte så mycket inatt. Somnade tre , sov till halv fem,  somnade någon gång efter sex och sov till sju. Kan bli så fram till tisdag, så har det varit de två sista gångerna. Då är det bra med ljudbok, serier eller film.


Håret har blivit lite längre,  nu står det inte rakt upp utan har lagt sig ner. Det växer även på resten av huvudet. Det är tre färger, vitt, grått och något mörkt. Mitt på har det växt hela tiden men det har varit hård stubb. Mössan fastnade på huvudet och nästan så jag satt fast i kudden när jag skulle vända mig i sängen. Då rakade jag bort mitt på. Nu är det babymjukt. Men ögonfransarna har ramlat bort,  har några enstaka strån. Även ögonbrynen är mycket tunnare. Man hör bara att man kommer tappa håret på huvudet, men jag kan säga att det är inte bara där. Behöver tex inte raka mig under armarna.  😁


Nu ligger Hugo på mig, bredvid mig, på kudden här i soffan till jag kliver upp och gör mig redo för sängen. Då kommer han följa mig in i köket, in på toan och till slut blir han alldeles lycklig att vi går och lägger oss. Jag är så glad för mina hårbollar Hebbe och Hugo.  💚💚💚


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar