tisdag 22 november 2016

Bra besked av anestestläkaren

Inte för att jag varit orolig, men det är bra visa upp när det blir lite mer rodnat och svullet. Fick träffa anestestläkaren, som dessutom satt in porten, efter strålningen idag. Det är ingen infektion, en inflammation sa han däremot att det var. Men eftersom det är på huden ovanför porten är det ingen fara. Om det inte blir värre förstås. Han gjorde som den kvinnliga läkaren igår, ringde min läkare på onkologen. Han sa samma till denna läkare som han sa igår. Det kan bli så här efter cellgiftsbehandlingen jag fick sist, Taxotere. Om det kliar allt för mycket ska jag ta antihistamin. Ingen antibiotika behövs. Och eftersom jag är in varje dag så kan dom hålla lite koll. Känns bra! Och jag kunde vara med på vattenträningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar