fredag 9 december 2016

Näst sista veckan med strålning

Jag är fortfarande så trött. Sover dåligt på nätterna. Jag somnar direkt, sover ett par timmar för att sedan mest bara slumra. Det började när jag började med antihormontabletten. Oftast måste jag ställa klockan på 6 eller 7 för att hinna ut med hundarna innan jag ska in för strålning. Onsdagar har jag sovmorgon då jag får min tid i samband med vattenträningen 12.15. När jag kommer hem från strålningen är det promenad med hundarna igen, men då brukar det inte bli så långt. Efter det är det soffan som gäller.

Jag har provat att hålla igång hela dagen utan vila eller sova, och jag har provat sova på eftermiddagen. Det spelar ingen roll, sover lika dåligt i alla fall. Tänker att då är det bra vila på eftermiddagen. Känner mig inte lika snurrig när jag gör det. Får ta upp det den 19/12 när jag träffar min läkare på onkologen för utskrivning.

Ont i knän och händer har jag fortfarande, det blir inte bättre. Lite trist.

Hade väntat mig mer rodnad av strålningen, men det har gått riktigt bra. Igår såg jag att det blivit lite rött i armhålan och på bröstet, men det kliar inte. Lite ömt är det också. Min sjuksköterska som jag träffar mest säger att jag har klarat mig bra. Skönt att något är det.

Träffar Elissa lite nu och då. Det är så mysigt. Tyvärr känner jag av min högra arm när jag håller henne. Och det behöver inte vara länge. Jag får riktigt ont i armen när jag gör något med den. Har då ingen kraft i den alls. Har till och med varit tvungen ta värktabletter för det. Typiskt att det är höger arm, jag som är så extremt högerhänt.

Illamående känner jag av emellanåt också. Och jag brukar aldrig må illa så jag tror det är tabletterna också. Det har också blivit sedan jag började med dom. Men det är bara ibland, och då är det på eftermiddagen eller kvällen.

Nu är det bara nästa vecka och måndag veckan därpå, sedan är detta över. I alla fall behandlingarna, förutom tabletterna då. Sedan hoppas jag återhämtningen går hyfsat bra. En dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar