måndag 16 januari 2017

Första dagen på jobbet

Idag var min första dag på jobbet efter att varit hemma nästan nio månader. Så roligt att komma tillbaka! Träffade både anhöriga, boende och personal, alla önskade mig välkommen tillbaka med en kram. Såklart frågade alla efter hundarna som fick vara hemma första dagen.

När jag kom satt goa Kerstin och mina sjukskötetskekollegor och fikade. Viktigt att börja med fika så jag inte glömt det. Träffade chefen som önskar mig välkommen. Pratade med henne om att jag fått alla turer mellan 15-17. Jag får styra det där själv! Och mina kollegor tyckte jag bara skulle ta det lugnt första dagen, säga till om det blir för mycket. Det är sån skillnad att komma tillbaka efter denna sjukskrivning än de andra sjukskrivningarna. Jag känner att här bryr dom sig om mig, att jag ska orka med detta. Är så oerhört tacksam för alla mina medarbetare på äldreboendet jag nu är på.

Anade att jag skulle bara tvungen börja med att fixa så jag kom mig in på datorn. Sedan gjorde jag några små uppgifter. Kunde ju inte bara sitta på rumpan. Fort gick två timmar!


Ligger nu i badet, trött i kropp och knopp efter första dagen. Men så roligt det var. Kanske jag sover gott inatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar