måndag 23 maj 2016

Datortomografi gjord idag



Idag var det röntgen som gällde. Privatchauffören plockade upp mig kl 8 så drog vi in till stan. Det är så otroligt skönt att Anna är med mig på mina olika besök! Idag var det "bara" röntgen, men bara att hon sitter där och pratar med mig känns så otroligt bra! För väntetid blir det, och hon är duktig på att prata.  :)

 Klockan 9 skulle jag vara där och dricka vatten i en halvtimme. En nål fick jag också för kontrastvätskan som jag skulle få.


Först röntgade dom utan kontrast, en röst sa några gånger "Ta ett djupt andetag och håll andan" och efter en stund "Nu kan du andas". Samma procedur efter jag fått kontrasten. Vilken tur dom hade sagt innan att man kan känna värme sprida sig från halsen och ner till bäckenet. Och att det kan kännas som att man kissar på sig men att man gör inte det. Värmen kände jag inte, men jag det kändes verkligen som att jag kissade på mig! Efteråt var jag tvungen sitta kvar i 20 minuter i väntrummet, nya regler för om något skulle hända. Instruktioner om att dricka extra idag och imorgon då kontrast inte är så snällt mot njurarna. Och jag fick dricka vad jag ville.


Efter röntgen blev det en räckmacka, te och ett glas vatten. Gissa om jag sprungit på toa.


När jag kom hem fick jag besök av en annan vän, och vilken fin ängel jag fått! Turkost tyg med fjärilar på, som gjord för mig. Nu blir det lite vila till maken kommer hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar